Ma-Vr 08:30 - 17:30

(0184)700271

Whatsapp Stuur een app

Whatsapp

Veelgestelde vragen

1. Waarom is zelf werkgever zijn aantrekkelijker dan payroll?

Allereerst betaalt het payrollbedrijf vaak een veel hogere sectorpremie aan het UWV dan de werkgever zelf. Deze kosten worden doorbelast aan de klant, daardoor liggen de tarieven veel hoger. Daarnaast ontvangt de werknemer van het payrollbedrijf een uitzendovereenkomst als arbeidscontract, dit geeft de werknemer minder rechten en houvast. (Bijv. bij het kopen van een huis en de hypotheek) Ook is de werknemer bij ziekte volgens de uitzend-CAO verzekerd. Dit betekent een loondoorbetaling bij ziekte van 70% van het aantal uren gemeten over de afgelopen 13 weken x het bruto uurloon. In de praktijk is deze uitkering te laag om de medewerker normaal door te betalen bij ziekte. Vaak stopt na 13 weken de uitzendovereenkomst en gaat de medewerker ziek uit dienst naar het UWV. Bij een dekking met een eigen ziekteverzuim-polis is de loondoorbetaling gewoon 100% verzekerd in het 1e jaar en 70% in het tweede jaar, dit is immers de verplichting volgens de Nederlandse Wet.

2. Wat bieden jullie meer dan mijn accountant?  

Wij worden naast je salarisadministrateur ook je regisseur voor je verzuim, we betalen de lonen en de pensioenen, geven juridisch advies, vragen subsidies aan, kortom; wij verzorgen alle uitvoerende taken die komen kijken bij het werkgeverschap. Wij zijn ervan overtuigd dat een specialist in deze tijd van regels en wetgeving je verder kan helpen dan enkel een paar salarisstroken en een loonjournaalpost. Al leveren wij dat laatste uiteraard ook. Perfect op de juiste kostenplaatsen en kunnen wij die zelfs in je eigen boekhoudpakket verwerken. 

3. Waarom zou ik mijn salarisverwerking uitbesteden 

Het voeren van een correcte loonadministratie brengt de nodige verplichtingen en risico’s met zich mee: Heb ik wel het juiste software pakket? Heb ik de laatste CAO wijzigingen in het loonpakket geladen? Sluit mijn loonjournaalpost wel goed aan op mijn boekhouding? Waar haal ik de SEPA voor het betalen vandaan? Wie pakt deze zaken eigenlijk op als ik ziek ben? Wie voert dit proces uit als ik met vakantie ben? Allemaal redenen om dit uit te besteden aan een specialist, een specialist voor wie het zijn passie is om dit voor je doen! Uiteraard is het zelf doen op voorhand goedkoper, maar als jij je eigen tijd meerekent, is het dan nog steeds goedkoper?

4. Hoe ben ik verzekerd?  

Bij MijnWerkgever.nl werken wij met een verzekering welke na 30 dagen eigen risico jou volledig dekt in de kosten van het verzuim. De kosten voor verzuimbegeleiding, de kosten voor de ARBO dienst, de loondoorbetaling en de betaling van het pensioen conform CAO ligt bij ons. Dit maakt het een uniek concept waarmee jij als MKB'er jezelf ontdoet van deze grote risico's. 

5. Heb ik dan een collectieve polis?  

Nee, de verzuim polis komt op je eigen naam te staan. Hierdoor blijft de verzuim historie ook op jouw eigen naam staan, ook als je bijvoorbeeld weer met onze dienst wilt stoppen. De aanvraag en het verzekeren regelen wij uiteraard voor jou.

6. Hoe werkt overstappen naar MijnWerkgever.nl? 

Dat kost je geen moeite, want wij regelen dit van A tot Z voor jou! Hoe werkt dat dan? Meld je allereerst gratis bij ons aan. Daarna nemen wij contact met je op en volgt er een kennismakingsgesprek waarin wij jou alles zullen uitleggen. Wij sturen je dan, afhankelijk van welke sector van toepassing is, een overeenkomst van opdracht. Na ondertekening wordt er aansluitend een opstartgesprek met elkaar gepland. Hierin worden de stamgegevens uitgewisseld en gaan wij aan de slag om de personeelsadministratie voor je op te starten. Wij zullen gelijk kijken of je recht hebt op subsidies en of je eventueel geld hebt laten liggen in de afgelopen 5 jaar. Dan plannen we een ander gesprek om de administratie aan jou en je boekhouder op te leveren. Wij maken dan gelijk de koppeling met de loonjournaalpost op jouw boekhouding, geheel naar wens op de juiste kostenplaatsen. Zo behoud je maandelijks inzicht in de kosten. We lichten dan ook het digitale archief en de online omgeving toe.

Voor een overstap rekenen wij geen geld. Wij zien dit namelijk als een investering in onze nieuwe relatie en wij heten jou graag als klant welkom! 

7. Hoe zit het dan met de pensioenen van mijn werknemers? 

Het pensioen is, indien van toepassing, opgenomen in het uurtarief. Dit voorkomt hoge ongewenste verrassingen zoals bijvoorbeeld een hoge rekening van de pensioenmaatschappij. De afdrachten en de betalingen aan de pensioenmaatschappij doen wij voor jou. Uiteraard administreren wij dit volledig online voor jou en voor je boekhouder, zo kan alles netjes teruggevonden worden. 

 

 

Cookievoorkeuren